Na początek mało Wam zapewne znany Cairn Terrier !

Pierwszą rasą, jaką chciałam Wam przedstawić jest mało wszystkim szkocka rasa Cairn Terrier. Przyznam się, że zaczynam od niej, ponieważ jestem dumną posiadaczką przedstawiciela tej niedocenionej w Polsce rasy. Na początek zdjęcia tych psiaków:


Ten jest mój :*
 
Podstawowa wiedza z wikipedii :
 
Cairn terrier pochodzi z Inverness w Szkocji. Król szkocki Jakub VI rozkazał wysłać z Edynburga sześć "ziemnych terrierów" do Francji w prezencie. Prawdopodobnie były one przodkami cairnów. Najstarsza hodowla cairn terierów powstała ok. 1837 r. i była prowadzona przez kapitana Macleoda z Drynoch na wyspie Skye. Cairn terrier jest uznawany za przodka terierów szkockich, a jego bliskim krewniakiem jest west highland white terrier. Jako rasa oficjalnie uznana w 1912 roku
 
 
A teraz trochę ode mnie :)
 
Carin swoją nazwę zawdzięcza temu, że jego pierwotnym zadaniem było ,,polowanie" na zwierzęta mieszkające w norach od których pochodzi właśnie słowo ,,cairn"
 
Charakter cairna :
Mój psiak tak jak i każdy z tej rasy jest :
- uparty (jak to terrier)
- żywiołowy
- niezmordowany
- radosny
-bardzo rodzinny
- inteligentny
 
Bardzo szybko uczy się sztuczek, co więcej nadaje się tak samo do agility jak i do obiedience. Jest wspaniałym towarzyszem na wszelakie wyprawy jak i doskonałym towarzyszem na kanapie ( oczywiście jeżeli zapewni mu się odpowiedni ruch)
 
 
Jeżeli chodzi o sam wygląd, to:
- średnia wysokość cairna to 29 - 30 cm.
- waga to w zależności od płci mioędzy 6,5 a 8 kg ( chociaż niektóre poradniki podają, że teraz cainry ważą między 8 a 10kg)
- jest to psiak z sierscią ( trymujemy go, NIE strzyżemy)
- jest on baaardzooo rozmaicie ubarwiony ( chociaż mój np. jest typową hieną lub dzikiem :P )
- wyróżniane szaty to :
a) ruda
b) czerwona
c) czarna
d) pszeniczna
e) złota
f) szara
 
Oczywiśćie psiak może być pręgowany lub nie i kolory szaty mogą się mieszać!
Uwaga  - cairn ma ZAWSZE choć troszkę czarny pyszczek :)
 
Są to naprawdę bardzo kochane i mądre psiaki, które choć dla niektórych nie grzeszą urodą dla mnie są piękne, ponieważ wyjątkowe ! W Polsce są 3 znane mi hodowle cainrów w tym jedna w Krakowie, a druga ( o ile dobrze pamiętam) w Gdańsku. Jeżeli Macie jeszcze jakieś pytania na temat tej rasy (bo wiem, że pewnie o wielu rzeczach nie napisałam) pytajcie śmiało w komentarzach! Piszcie również proszę z jaką rasą chcielibyście taki mini - poradnik :) A może macie jakieś inne ciekawe pomysły lub uwagi? Piszcie <3
 
 
 

11 komentarzy:

  1. Troszkę nie chcialo mi się czytać, ale rasa jest śliczna :* Twoj piesek również ^.^ Musze przyznac ze nie slyszlaam o tej rasie, choc wydaje mi sie ze widzialam ja gdzies na ulicy.
    Zapraszam rowneiz do mnie. Fajny blog :)
    fashion-aga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za szczery komentarz :P Może kiedyś napiszę o rasie, o której będziesz chciała przeczytać :) Może jest taka rasa? :)
    Pozdrawiam i zaraz do ciebie wpadam! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerość najważniejsza, wiele jest co pisze ze fajnie, a tak nie sadzi, tylko byle by napisac.. Wole pisac szczerze:) I z checią usłysze coś o rasie ,,Samoyed''. Ta rasa jest boska ! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejny post w takim razie będzie o Samoyedzie :) Pojawi się dzisiaj - ewentualnie jutro :) Obserwuj :*

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja myslałam że twój piesek to kundelek :O
    Nawet nie znałam takiej rasy :O Jak tak może być. ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że niestety bardzo mało osób zna tę rasę, a szkoda, ponieważ jest cudowna :)

      Usuń
  6. Znam tą rasę :D A mogłbyś zrobić notkę o rasie west highland white terrier? :P Mam pieska tej rasy i chetnie jeszcze bym o nich poczytala :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że tak! Mam jeszcze zamówienie na post o psich gadżetach/ akcesoriach ale zawsze znajdę czas na Westa :) Mam całą książkę o nich - to wspaniałe psy :) Zresztą Cairn jest kuzynek Westa więc ... :P

      Usuń
    2. No to super :P Cairn terrier i west highland white terrier to super psiaki :D Czekam z niecierpliwością na notke o westach :)

      Usuń
    3. Obiecuję, że ta notka pojawi się jako pierwsza, kiedy powrócę do rasy na życzenie :) Ale myślę, że nastąpi to jutro ^.^ :)

      Usuń
  7. To Fajnie :D juz nie moge sie doczekac :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do podzielenia się tutaj swoimi doświadczeniami, pomysłami, opiniami :)