Kolejny post z serii ,,Poznaj rasę " - Poznaj Labradora :)



Witajcie kochani :)
Dzisiaj chciałabym opisać Wam rasę, o którą ktoś z Was poprosił, a mianowicie Labradora retrievera  :)



Tradycyjnie kilka zdjęć tej rasy :







Podstawowe informacje o rasie :

-  Jest zaliczana do psów aportujących, wodnych i płochaczy
-  Jest to typ wyżłowaty
-  Podlega próbom pracy
-  Pochodzi z Wielkiej Brytanii
-  Masa psów od 29,5 kg do 36 kg a suk od 25kg do 32 kg
-  Wysokość między 54 a 63 cm ( w zależności od płci )


Teraz trochę ode mnie :

Labradory to rasa psów bardzo żywiołowych, chętnych do zabawy. Są one psami rodzinnymi, mają dużą cierpliwość do dzieci. Potrzebują kontaktu z człowiekiem, są bardzo wierne. Są stworzone do pływania i aportowania :) Są bardzo często wykorzystywane jako psy do osób niewidzących lub na wózku. Są również ratownikami - zwłaszcza - wodnymi.

Zdrowie i pielęgnacja :

Te psy bardzo potrzebują ruchu. W przeciwnym razie będą miały duże skłonności do otyłości - a co za tym idzie - wszelakich chorób stawów. Występuje u nich ryzyko ( średnie) skrętu żołądka.



Labradory to wspaniałe psy, oddane człowiekowi. Przy tej rasie szczególnie trzeba pamiętać o wystarczającej dawce ruchu, ponieważ ma ona skłonności do nadwagi.



Mam nadzieję, że ten wpis był dla Was interesujący i zachęcam do pozostawienia w komentarzu swojej opini, pytania lub propozycji na kolejne posty :)
Trzymajcie się kochani psiarze <3













 

6 komentarzy:

  1. Hej :). Mogłabyś napisać post na temat kastracji psów :) takie za i przeciw i ogl podsumowanie czy jest korzystne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już zbieram na ten temat jak najwięcej info :)

      Usuń
  2. ponad 2 miesiące temu prosiłam o ten post a dalej nic. Mogłas chociaz napsiac ze nie dasz rady :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przepraszam, ale musiało mi to gdzieś umknąć.... post powinien się pojawić do przyszłej niedzieli, ale pojawi się na 100 %.. Dziękuję bardzo, że śledzisz mojego bloga i proszę o jeszcze troszeczkę cierpliwości ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zauważyłam tu pewną nieścisłość - rasa ta pochodzi z kanady, konkretniej z Półwyspu Labrador od którego wzięły swoją nazwę.
    Ogólnie fajnie napisany post (o mojej ulubionej rasie :D), poza tym jednym :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny post ;D
    Ja sama mam labladora i mam o nich całą książkę ;)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do podzielenia się tutaj swoimi doświadczeniami, pomysłami, opiniami :)