Rasa na życznie - West Highland White Terrier

Witajcie w dzisiejszym porannym poście, chiałabym napisać Wam trochę o psiaku, o którego ktoś z Was mnie prosił, czyli o West Highland White Terrierze.




Tradycyjnie kilka fotek tej rasy :











Podstawowe informacje :

- Westie należy do grupy terrierów, w sekcji terrierów krótkonożnych
- Typ wilkowaty
-  Masa - 7-10 kg (w zalezności od płci)
-  Wysokośc - 26 - 30 cm ( w zalezności od płci)
-  Krj pochodzenia - Szkocja



Trochę informacji ode mnie :

West Highland White Terrier to pies pochodzący od ( mojego psiaka :D) Cairn Terriera i Terriera Szkockiego .

Westie  to pies bardzo inteligentny ( w końcu to terrier) i przywiązujący się do całej rodziny - zazwyczaj po prostu nie jest to pies ,,jednego właściciela". Jest zawsze chętny do zabawy, rezolutny, gotowy na przygodę. Jak to zawsze jest ,, w małym ciele wielki duch" - jest on odważny i pewny siebie. Nadaje się dla osób aktywnych ( i bardzo aktywnych), ponieważ lubi bieganie i wszelkie psie sproty - Agility , Dogdancing, Obiednience.  Jak każdy terrier bywa uparty, ale wiadomo, że kazdy pies na coś pójdzie - ,,łapówką" u niego jest kiełbasa, jabłko lub jakiś smaczek :)




Zdrowie i pielęgnacja :

Wymaga regularnego trymowania sierści. Gęsta szata wymaga starannej pielęgnacji. Dla Westów (jak zawsze przy białych psach ) są specjalne szampony, ponieważ te psy niestety często są alergikami.




Tak jak już pisałam Westie to kochany, rodzinny pies. Nadaje się on przede wszystkim dla ludzi aktywnych, swietnie nadaje się do wszelakich sportów. Jego pielęgnacja jest ważna - należy pamiętać o możliwości wystąpienia u niego alergii.




Dziękuję, że przeczytałaś/eś ten post :) Mam nadzieję, że był on dla Ciebie ciemawy :)
Zostaw proszę po sobie komentarz z jakimś pytaniem (jeśli takowe masz), uwagą, opinią,  czy pomysłem na kolejne posty! Pozdrawiam Was serdecznie, miłego dnia :)




1 komentarz:

  1. Przez ten wpis dużo sie dowiedziałam o westikach. suuper :D

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do podzielenia się tutaj swoimi doświadczeniami, pomysłami, opiniami :)